10 minuter blir 2 timmar..

En dag för några veckor sedan skulle jag som vanligt till skolan med bussen som går 7.16. Jag hade bytt kurs i skolan och det var därför ganska viktigt att jag kom i tid till seminariet så jag tog en buss tidigare än vad jag behövde.

Tur var väl det... För på stenungsöbron skulle de kvällen innan ha börjat med en av mängder reparationer. Reparationerna hade blivit försenade och en sträcka som annars tar 10 minuter för bussen tog 2 TIMMAR. Detta var självklart inte Västtrafiks fel, utan Vägverkets. Tack vare den duktige busschauffören så kom jag endast 50 minuter sent till seminariet. Jag skickade in resegaranti och fick 200 kronor att köpa färdbevis för.

Slutet gott, allting gott! Så gott folk, se till att skicka in resegaranti-blanketter även om det är omständigt och det inte alltid ger något så KAN det ge något och då är de gött! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0