Ännu ett bevis på deras inkompetens..

Imorse skulle jag åka med den vanliga bussen 7.16 in till Göteborg. Det är en direktbuss vilket gör att jag hellre åker med den än med den som går en halvtimme senare där man måste byta och som tar längre tid att åka med. Hursomhelst:
En tjej går på samtidigt som mig, hon berättar för busschauffören att hon vill åka med smsbiljett och frågar efter koden. Varpå han snäser tillbaka 'vi har inte det här ute än!'
Herregud.. Tänker jag. Jag har sett folk använda sig av det i säkert 3 månader (minst!!) snart. Hon frågar hur hon då ska göra för hon hade ju räknat med att det skulle gå. Jag säger lite vänligt men bestämt till mannen bakom ratten att det visst ska finnas.
'ja, det var ju synd att vi inte blivit underrättade om det då.' svarar han, med för mig, en tyken ton. Hon får åka med ändå och jag surfar in på Västtrafiks hemsida och söker mig fram till smsbiljetter. Jodå, där finns en kod till smsbiljett, även för Tjörn.. Jag säger ingenting då det är för tidigt för att tjafsa. Men ett mail, det fick allt kära Västtrafik i sin inkorg.

Är det busschaufförens ansvar att hänga med i utvecklingen eller är det Västtrafiks folk som inte kan underrätta? De andra chaufförerna på Tjörnbussarna accepterar och kan smsbiljettskoden så svaret kan vara enkelt..
Häng med i utvecklingen, TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0