Inkompetenta idioter...

För ett par månader sedan skulle jag efter skolan åka till Trollhättan och hälsa på en vän som bor där. Mitt Göteborg+++ funkar inte längre än till Lilla Edet (ungefär..) så jag gick till ett Västtrafik-kontor i stan för att fråga när jag skulle börja betala med min kontoladdning och hur mycket det skulle kosta.

Kvinnan bakom disken behandlade mig som skit rent ut sagt. Hon var tyken och kort. Hon sade att jag borde sätta ihop mina kort så att det blev "tillägsbetalning" så jag bara behövde trycka på "T"-et när jag gick ombord. Det ville jag inte eftersom jag nästan aldrig använder mig av kontoladdningen. Hon blev lite sur och kollade upp min information. Älvängen, där skulle jag stämpla kontoladdningen. Jag blev irriterad av hennes bitchiga attityd och gick till Centralstationens Västtrafik-info istället. (Denna låg utanför Centralstationen, på Drottningtorget.)

Jag fick en kvinna med mycket trevligare attityd och jag förklarade situationen och sade att jag inte trodde på denna kvinnan som påstod att jag skulle betala från Älvängen. Kvinnan bakom disk berättade att jag inte skall stämpla förrän jag är i utkanten av Ale. Priset sjönk från 80 kronor till 29 kronor. Vad är det för inkompetenta människor som jobbar på Västtrafik? Borde inte dem OM någon veta vart korten gäller och hur mycket det kostar? Skall jag som faktiskt har annat för mig behöva dubbelkolla för att få veta det riktiga priset?

Nej. Gör om, gör rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0