Prishöjning..

Jag använder mig av det så kallade 'Göteborg+++'-kortet. Det gäller från Tjörn och till Göteborg i princip, inte mycket runt omkring. Innan årsskiftet kostade mitt kort med ungdomsrabatt 960 kronor. Efter årsskiftet kostar det 1025 kronor.

Ett alternativ till det kortet heter 'Regionen runt i 30 dagar' och gäller inom hela Västra Götalands-regionen. Jag vet inte vad detta kostade innan årsskiftet, men det var inte den kostnaden som det är nu. År 2012 kostar det nämligen 1085 kronor.

Ser ni priserna? Ser ni VART korten är giltiga? Om inte, så ska jag hjälpa er lite på traven...
Det skiljer 60 kronor på dessa kort. För 60 kronor mer kan jag resa i HELA Västra Götaland. Jämfört med mindre än halva Västra Götaland är det enormt mycket. Sedan kan man ju tänka på, att de är många studenter som pendlar samma sträcka som jag, Tjörn - Göteborg. Varför gör Västtrafik det så svårt för oss studenter att ha råd med saker och ting..?


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Sv: Nej men guuud nej det är ju skitbra. De är ju inte "män som har sex med andra män". De är ju hetero. Låt de ha analsex och sprida smitta. De är ju inte bögar, trots allt...



Så töntigt så det blir skrattretande. :)

2012-02-06 @ 12:29:15
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0