Maktperspektiv & Hierarki.

Västtrafik- kurs mot makt, poliser utbildning så de kommer underifrån istället för att komma övertiden och visar maktperspektivet direkt
Röd expressbussar var 15:e minut tjörnexpress 30:e minut
Angående biljettkontrollen som gick 'fel':
Jag funderar på om inte Västtrafiks kontrollanter inte skulle kunna gå en kurs om makt-förhållanden. Poliser har i sin utbildning en kurs där de lär sig att komma underifrån Istället för att komma Över människan och visa på maktperspektivet direkt. Bemöter man underifrån får man ett bra bemötande tillbaka. Kommer man överifrån och har makten över personen där under så blir man offensiv och arg istället för trevlig och glad. Någonting att fundera på kanske.
Jag märkte dessutom häromveckan att Borås direkt bussar från Göteborg (linje 100) har trådlöst internet i bussarna... Det var skönt när jag åkte där, men hallå.. Varför inte på Röd express bussarna? Är det särskiljning som pågår bakom Västtrafiks väggar?
Skämt åsido, jag tar inte åt mig för att Borås-folket har fri internet på sina bussar och vi mot Stenungsund inte har det, men Borås-bussarna går var 10:e minut. Röd express går en gång i halvtimmen. En gång i timmen om man skall byta till Tjörn. Otroligt, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0